بازديد صفحات

بازدید امروز صفحه : 18
بازدید هفته صفحه : 93
بازدید ماه صفحه : 382
بازدید سال صفحه : 1477
بازدید امروز سایت : 2797
بازدید هفته سایت : 24595
بازدید ماه سایت : 92993
بازدید سال سایت : 276246

نظرسنجی

در حال بازگذاری...

دفتر فناوري ارتباطات و مديريت اطلاعات

درباره:

تاریخچه

واحد خدمات ماشینی

واحد خدمات ماشینی در نیمه اول دهه 50 با استقرار سیستم Billing ( مشترکین مصارف عادی با قدرت کمتراز 30 کیلووات ) ونصب یکدستگاه کامپیوترIBM مدل3 system با همکاری شرکت IBM سابق ( شرکت داده پردازی ایران ) در محل فعلی شرکت برق منطقه ای گیلان – چهارراه میکائیل ( چهارراه قدس ) فعالیتش را شروع نمود . بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ودردهه 60 این واحد با تقویت کادر کارشناسی نسبت به مکانیزه نمودن سیستمهای حقوق ودستمزد وپرسنلی وهمچنین مشترکین مصارف سنگین (مشترکین با قدرت بیش از30 کیلووات)با سخت افزارهای پایهIBM (Main frame ) ونرم افزارهای با استفاده از زبانهای برنامه نویسی RPGII و COBOL تحت عنوان اداره خدمات ماشینی اقدام نمود . در اواسط دهه 70 با ورود ریزکامپیوترها ( P.C ) به بازار وگسترش فرهنگ استفاده از آنها بتدریج سیستمهای حقوق ودستمزد وپرسنلی از اداره خدمات ماشینی منفک وبه واحدهای مالی وپرسنلی شرکت واگذار گردید . در اواخر دهه 70 سیستم On-line آمارهای مدیریتی خدمات مشترکین با همکاری شرکت مانیر آذربایجان ( شرکت مشاورین انفورماتیک نیرو ) به این مجموعه اضافه ودرقسمت خدمات ماشینی مورد بهره برداری قرار گرفت . در اوایل دهه 70 با استقرار شرکت های توزیع واستقلال آنها از شرکتهای برق منطقه ای شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز از بدنه شرکت برق منطقه ای گیلان جدا گردید که تا اواسط دهه 80 تحت نظارت شرکت برق منطقه ای گیلان به فعالیت خود ادامه ودرنیمه دوم سال 1386 با استقلال کامل آن شرکت ، سیستم های مشترکین ( با حدود 885000 مشترک ) مشتمل بر مصارف عادی وسنگین و آمارهای مدیریتی به همراه پرسنل مرتبط در اختیار شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان قرار گرفت .

دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات

دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات برق گیلان در اواسط سال 84 وبدنبال تصویب چارت سازمانی جدید شرکت برق منطقه ای گیلان تشکیل وجایگزین قسمت خدمات ماشینی گردید. دفتر فناوری علاوه بر اینکه سیستم های خدمات مشترکین Billing شامل مصارف عادی ومصارف سنگین وآمارهای مدیریتی رادر زیر مجموعه مدیریتی خود داشت ، متولی تمامی پروژه های سخت افزاری ونرم افزاری اعم از خرید و بکارگیری شرکت را بنا به سیاست دفتر فناوری شرکت مادرتخصصی توانیر ، محسوب وتحت نظارت دارد .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

شرح وظايف:

- تدوین سیاست ها و برنامه های مدیریتی نظارت و اجرای فعالیتهای مرتبط با فن آوری

- اطلاعات و ارتباطات در شرکت

- بازبینی و اصلاح فرآیندهای کسب و کار در حوزه های تحت پوشش سیستم های اطلاعاتی جهت

انجام پروژهای توسعه سیستم های اطلاعاتی

ایجاد بستر ارتباطی مطمئن جهت تبادل اطلاعات بین شرکت و توانیر و دیگر شرکت های صنعت برق

بررسی نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری و تجهیزات ارتباطی طرح های ICT شرکت

مطالعه و تحقیق مستمر در زمینه آخرین دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری و تجهیزات ارتباطی

همکاری در برگزاری مناقصات مربوط به نصب و راه اندازی و نگهداری سخت افزارها و نرم افزارها و تجهیزات ارتباطی شبکه

همکاری با کارگزاران ذیربط جهت نصب، راه اندازی،تنظیم و پشتیبانی از نرم افزارها و سخت افزارهای خریده شده

مطالعه و تحقیق مستمر در زمینه آخرین دست آورد های مربوط به استانداردهای توسعه نرم افزار و ابزارهای توسعه

فعالیت روزمره در جهت رفع وقایع سایت کامپیوتری مطابق با رویه مصوب

امکان سنجی در مورد تامین نیازهای اینترنتی کلیه واحدهای شرکت و تهیه گزارشات مربوط


مسئول:
آرش سهراب نیا (مشخصات فرد )


جستجو عبارت جستجو:
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان می باشد. طراحی و توسعه شرکت مهندسی بازرگانی ریواس سیستم .راه اندازی شده با سامانه پورتال راوند .